Thursday, November 14, 2013

KEBAIKKAN ZINC COMPLEX

Apa yang best sangat dengan zinc complex ni yer?

Zinc merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang mengalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan memelihara kesihatan yang baik
Zinc Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu didalam memetabolismekan karbohirat, lemak dan protein. Ia juga meyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.

Product ini mengandungi alfalfa(Madicago Sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta kidmat rundingan pakar sebelum mengambil product ini. 


Kebaikan Zinc Complex Shaklee.
  1. Meningkatkan sistem imun- membantu mengeluarkan kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis- membantu mengeluarkan insulin dan mengekalkan fungsi insulin.
  3. Kanser prostat- pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70% 
  4. Ovulasi wanita- wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit- dapat memperbaiki radang kulit seperti jerawat dan akne.
  6. Jerawat- Bertindak dn mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dan meyebabkan terjadinya jerawat. ia juga mampu menormalkan kulit berminyak dan mampu mengekalkan kecantikkan dan kesihatan kulit anda.
  7. Kelesuan kronik
  8. Mengekalkan deria bau- mengekalkan deria bau 
  9. Kemampuan seks lelaki- pengambilan zinc yang cukup adalah penting untuk keupayaan seks yang bertenagadan meningkatkan kiraan @ jumlah sperma.
  10. Rambut gugur/botak- zinc mengaktifkan 200 enzim dan merangsang regenerasi sel. Ia mampu memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
  11. Membentuk kolagen- pembentukkan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat- mampu memulihkan luar dan dalam malahan ia juga mampu memperbaiki alergy.
  13. Rabun malam
  14. Mengelakkan pertumbuhan uban sebelum masanya
  15. Mengelakkan masalah prostat bagi lelaki
  16. Meningkatkan daya ingatan dan tempoh penumpuan.
Siapakah yang memerlukan zinc complex ini??
  • Lelaki dan wanita- bayi hingga ke tua
  • Wanita mengandung dan menyusu
  • Orang mengalami pembedahan, gastrousus seperti pembedahan berat badan, atau yang mengalami gangguan pencernaan seperti ulser kolitis atau pemyakit Crohn. Syarat2 ini kedua-duanya boleh mengurangkan zinc yang badan serap dan menigkatkan jumalah yang hilang di dalam air kencing.
  • Vegetarian kerana mereka tidk makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik zinc. kacang dan bijirin mereka biasanya makanan yang mempunyai sebatian yang meyimpan zink daripada di serap sepenuhnya oleh badan. Atas sebab ini, vegetarian mungkin perlu makan zinc sebanyak 50% lebih daipada jumalah yang di syorkan.
  • Bayi yang meyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai zinc yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur. Makanan yang mempunyai zink seperti daging puri adalah di sarankan.
  • Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zink yang badan serap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.
  • orang yang mempunyai sel sabit.


Hubungi:
Sarah
017-2063513/sms
Facebook page : click here
Add me facebook: click here 

No comments:

Post a Comment