Wednesday, November 20, 2013

KEBAIKAN & KELEBIHAN OMEGA GUARD YANG SUPER GUARD!

OMEGA GUARD


Omega Guard merupakan minyak ikan terbaik yang mana di ekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin,mackerel, herring anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan. Omega Guard Shaklee adalah 3 kali ganda tumpat daripada ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega lain yang berada di pasaran, OmegaGuard Shaklee merupakan minyak ikan yang paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuklah EPA,DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian OmegaGuard Shaklee membekalkan 950mg asid -lemak omega-3 EPA dan HDA.

Mari kita kenali lebih mendalam kenapa Omega Guard Shaklee ni super guard. :) Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagau fungsi EPA dan pelbagai Tugas DHA kepada tubuh badan kita.

Fungi EPA

  • Mencegah Kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi
Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkn daya seksual
  • Mecegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kaser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk kpada kaki dan tangan

Kebanyakan Pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan, akan tetapu kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien malah tidak boleh menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan. Shaklee memnggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan OmegaGuard Shaklee ini. Kaedah ini di hasilkan melalui proses penyulingan propreitari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan yang berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium,dioksin, dan PCB (Polyclorinted bipheny-iaitu bahan kimia industri yang paling toksik)

America Public Health Association mengesyorkan makan ikan laut dalam sekurang-kurangnya saiz kad permainan (playing cards) sebanyak 2 kali seminggu yang mengandungi paras asid lemak omega-3. Ia sangat membantu mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 44%.


APAKAH MANFAAT OMEGAGUARD SHAKLEE INI?

  1. Asid lemak Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan HDA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga mengimabgi perubahan dalam kepekatan hormom wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin yang kemerah-merahan.
  2. Mencegah penyakit saluran darah dan strok; DHA dan EPA boleh menentang thrombosis tekanan darah tinggi yang lebih rendah kepekatan darah, sebagai pelincir saluran darah untuk peredarandarah yang lancar. Oleh sebab itulah, ia efektif untuk membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
  3. Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori; DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin senasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migrain. Satu hidangan OmegaGuard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.
  4. Meningkatkan sistem imun dan meyihatkan paru-paru di mana ia mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.
5) Menentang cancer; Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh memecahkan kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

6) Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis); Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan.
Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effektif.

7) Mencegah insomnia dan membantu menguragkan tekanan; Kajian membuktikan bahawa DHA dan EPA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan metal termasuklah kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.



Perbandingan produk antara Omega Guard Shaklee dan produk lain.





Dapatkan harga murah anda dari saya. 

Hubungi:
Sarah
017-2063513/sms

No comments:

Post a Comment